wtorek, 18 marca 2014

#szczotkowanie

Hej, dziś chciałam Wam przedstawić złe sposoby szczotkowania włosów. Wiem, że już bardzo dużo blogerek jak i vlogerek pisało/mówiło o prawidłowym sposobie szczotkowania włosów. Niestety nadal widzę jak dziewczyny szarpią swoje włosy(dosłownie). Dlatego mam nadzieję, że ten post chociaż trafi do choć jednej osoby, która od dziś zacznie dobrze swoje włosy rozczesywać.  Sama nauczyłam się od innych blogerek prawidłowo wykonywać szczotkowanie. I zaważyłam poprawę kondycji moich włosów. Nie wypadają mi co jest dla mnie największym plusem, bo kiedyś wyrywałam włosy szczotką i narzekałam, że włosy mi wypadają. 

Błędy jakie dziewczyny robią:

#1. Zaczynanie rozczesywania włosów od nasady, aż po końce.
W ten sposób wyrywamy bardzo dużo włosów i osłabiamy je. Aby rozczesać włosy najmniej boleśnie  zaczynamy od samych końcówek i przesuwamy się stopniowo ku górze. W ten sposób nie szarpiemy włosów dolnych czesząc górne partie, ponieważ wcześniej już zostały rozczesane.



#2. Mokre włosy.
Rozczesywanie mokrych włosów bardzo je niszczy, ponieważ mokre włosy są naciągnięte od ciężaru wody i są wrażliwe na uszkodzenia. Najlepiej nie rozczesuj mokrych włosów, poczekaj aż naturalnie wyschną. Jeżeli jednak musisz rozczesać swoje włosy zrób to grzebieniem z szeroko rozstawionymi zębami.



#3. Wybór szczotki.
Zainwestuj w dobrą szczotkę. Zwykłe drogeryjne szczotki bardzo niszczą nasze włosy. Najlepszymi szczotkami są szczotki z naturalnym włosiem np. z dzika. Ja także uwielbiam szczotkę Tangle Teezer. Wiem, że są zwolennicy i przeciwnicy tej szczotki(jak zresztą każdego produktu). Ja swoją szczotką nie byłam zachwycona, ale kiedy przyszło mi uczesać się zwykłą szczotką nie wiedziałam jak mam to zrobić :). Od tamtej pory moją Teezer jest ze mną zawsze. Mam ją już ponad 2 lata jest trochę zniszczona, ale jej działanie nie zmieniło się. 



##Jeszcze jedno, nie dotyczy to czesania włosów, ale samego osuszania. Kiedy wycieracie włosy ręcznikiem nie pocierajcie ich. Trzymając ręcznik w dłoniach wygniataj w niego delikatnie włosy w ten sposób wygnieciecie nie potrzebną wodę z włosów i nie rozdwoicie swoich końcówek.

Mam nadzieję, że post się Wam przyda. Pozdrawiam serdecznie.

P.S. Was też tak bolą włosy jak widzicie kiedy ktoś je tak szarpie? Czy tylko ja jestem taka wrażliwa na tym punkcie? :)

Literatura:
www.lula.pl
www.gazeta.kobieta.pl
www.khaja.pl
www.tangle-teezer.pl

2 komentarze:

  1. no właśnie ja się zastanawiam ,którą z dzika wybrać. moja ukochana się rozpadła (wieloletnia) i nie wiem czy brać taką jak z khaji dla niemowląt czy dzieci, bo mam raczej cienkie i rzadkie włosy czy tą tradycyjną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecałabym ci raczej szczotkę z szerzej rozstawionymi włoskami, ale nie te dla dzieci, ponieważ one są raczej delikatne żeby nie podrażniać główki dziecka. Radziłabym ci taką http://www.szczotkarnia.pl/products-page/dbam-o-wlosy/szczotka-do-wlosow-srednia/ nie jest gęsta, i nie ma miękkiego włosia więc powinna być idealna. Pozdrawiam :)

      Usuń